Welkom bij Nordic Walking Centrum Oost-Groningen

Over Nordic Walking

Door de armen goed te gebruiken tijdens het wandelen worden vrijwel alle spieren van het lichaam getraind. Om echt te leren Nordic Walken met de juiste techniek, het goede ritme en het juiste effect is les nodig. Daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres!

Lees meer

Over ons

Mijn naam is Kaety Tack. Sinds april 2004 houd ik mij enthousiast bezig met Nordic Walking. Ik heb mijn instructeurdiploma Nordic Walking behaald bij de INWA. Mijn doel is te proberen je op een verantwoorde wijze net zoveel plezier te laten beleven in het bewegen als ikzelf altijd ervaar.

Meer over Kaety

Cursussen

Voor beginners bieden wij een Techniekcursus aan, die bestaat uit zes lessen van 75 minuten. Daarna kun je meewandelen in de Vervolggroep. Je loopt dan elke week op een vaste tijd. Liever niet in groepsverband? Ook privélessen zijn mogelijk.

Meer informatie

Activiteitenkalender

Naast de reguliere lessen doen we nog veel meer. Houd de kalender in de gaten voor leuke wandelingen en activiteiten.

Bekijk de volledige kalender

4 januari 2017

Driekoningentocht

Verdere info volgt via de mail.

Read More

26 januari 2017 - 29 januari 2017

Noorder Rondtochten

Een uniek wandelevenement voor de doorgewinterde wandelaar.
4 dagen wandelen over het Hoogeland van Groningen.
Verdere info op: http://www.noorderrondtochten.nl/
 

Read More

3 maart 2017

Uitje dinsdagmorgengroep

Jullie worden om 18.30 uur ergens verwacht.
Verdere info via de mail.

Read More

De voordelen van Nordic Walking

Sinds het begin van de 20e eeuw gebruiken Finse langlaufers hun langlaufstokken tijdens hardlopen, sprongvormen en andere trainingsvormen om de coördinatie en de spierkracht van het bovenlichaam ook in de zomer te ontwikkelen. Door de armen goed te gebruiken tijdens het wandelen worden vrijwel alle spieren van het lichaam getraind. Meer voordelen:

  • Belasting

    Nordic Walking wordt lichamelijk niet als een zwaardere belasting ervaren.

    Belasting
  • Psyche

    Nordic Walking heeft een positief effect op de psyche.

    Psyche
  • Wervelkolom

    Nordic Walking verbetert de mobiliteit in bovenste deel van de wervelkolom.

    Wervelkolom
  • Caloriegebruik

    Bij Nordic Walking is het caloriegebruik 20 tot 25% hoger dan bij gewoon wandelen.

    Caloriegebruik
  • Zuurstofopname

    De zuurstofopname is bij Nordic Walking groter.

    Zuurstofopname
  • Hartslag

    De hartslag is bij Nordic Walking 10 tot 15 slagen per minuut hoger dan bij gewoon wandelen.

    Hartslag

Nordic Walking Centrum Oost-Groningen

Kaety Tack-Verheek
Gediplomeerd Nordic Walking instructeur INWA, COPD applicatie

0597 423 462 / 06 132 444 60
kaetytack@gmail.com